Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Публічна політика та адміністрування
Профіль освітньої програми
Тип диплому та обсяг програми (в кредитах ЄКТС) | Тип – одиничний, тривалість програми – 90 кредитів ЄКТС, 1рік 4 місяців |
Заклад вищої освіти | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна
Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти |
Період акредитації | Сертифікат про акредитацію: НД № 0289370, 21.08.2017р., термін дії сертифіката до 1 липня 2024р. |
Рівень програми
|
Національна рамка кваліфікацій України (8 рівень), Другий (магістерський) рівень
Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Second cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 7) |
Обмеження щодо форм навчання | Немає |
Освітня кваліфікація | Магістр публічного управління та адміністрування |
Кваліфікація в дипломі | Ступінь вищої освіти: Магістр
Спеціальність – 281 Публічне управління та адміністрування Освітня програма – Публічна політика та адміністрування Obtained qualification: Master Program Subject Area Public management and administration Programme Public Policy and administration |
Опис предметної області | Інноваційні світові управлінські тренди, формування національної моделі державного управління та адміністрування потребує від системи освіти підготовку нових професійних кадрів з абсолютно новими менеджеріальними і морально-етичними якостями, на які є запит на всіх рівнях державного управління.
Об’єкти вивчення та/або діяльності: управління на загальнодержавному, регіональному, місцевому рівнях та адміністративна діяльність в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, установах, організаціях різного державного рівня. Цілі програми передбачають підготовку фахівців з публічного управління та адміністрування, здатних стратегічно мислити, організовувати процес управлінської діяльності на різних адміністративних рівнях та розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері публічної політики та адміністрування. Теоретичний зміст предметної області: наукові концепції (теорії) публічної політики, публічного управління та адміністрування, управління на загальнодержавному, регіональному місцевому та організаційному рівнях й управління та адміністрування у всіх сферах публічної діяльності. Методи, методики та технології наукового пізнання, моніторингу, аналітичної обробки інформації та інтерпретації інформації, забезпечення вироблення, прийняття та реалізації управлінських рішень, електронного урядування. Інструменти та обладнання: інформаційно-аналітичні інструменти, системи підтримки прийняття та реалізації управлінських рішень, спеціальне програмне забезпечення. |
Академічні права випускників | Магістр може продовжувати освіту на третьому (доктора філософії) освітньо-науковому рівні вищої освіти, підвищувати кваліфікацію, отримувати додаткову післядипломну освіту. Випускники матимуть навички для навчання впродовж життя і вдосконалення себе в сферах прикладної та науково-дослідницької діяльності. |
Мета програми
Підготовка кваліфікованих фахівців в сфері публічного управління та адміністрування, які ґрунтовно володіють аналітично-дослідницьким апаратом науки управління, фундаментальними знаннями сучасної теорії та практики адміністрування в умовах формування нової моделі управління в сучасній політичній системі. Набуті компетентності дозволять здобувачам впевнено працювати на керівних посадах в системі державного управління та місцевого самоврядування. Компетентності можуть бути застосовані також в експертно-аналітичній, науково-дослідницькій, політико-організаційній, викладацькій, громадській та суспільно-політичній діяльності.
Характеристика програми
1 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Загальна |
2 | Особливості програми | Освітня програма спрямована на формування таких результатів навчання та компетентностей, які передбачають здобуття поглиблених управлінських, політологічних, правових, економічних, соціально-гуманітарних та інших знань, що можуть бути застосованими її випускниками в політико-управлінській, адміністративній, політико-медіаторській, аналітичній, проєктній діяльності, необхідних для нормативно-правового, організаційно-розпорядчого та консультаційно-дорадчого забезпечення діяльності органів, на які поширюється дія законів України «Про державну службу» і «Про службу в органах місцевого самоврядування».
Підтвердженням цього є наступне:
|
Працевлаштування та продовження освіти
Державна служба: посадові особи різних рівнів органів державної виконавчої влади, місцевих органів державної влади, керівні працівники апарату центральних органів державної влади, керівні працівники апарату місцевих органів державної влади, органи місцевого самоврядування; менеджер: з персоналу, у соціальній сфері, систем якості в державному управлінні та ін.; політичні партії, професійні спілки, громадські організації, благодійні фонди, PR, GR, аналітичні центри.
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване, практико-орієнтоване викладання та навчання з обов’язковими елементами самонавчання.
Навчання та викладання – інтерактивне, електронне навчання, використання інноваційних та digital технологій, навчання, засноване на дослідженнях (Research based learning), змішане навчання тощо. 75% НП підготовки фахівця становлять освітні компоненти, що забезпечують виконання НРК і формують у першу чергу основні ПРН та спеціальні компетентності. 25% НП – це індивідуальна траєкторія розвитку здобувача, яка обирається ним самостійно і формує soft skills. Активне використання інтерактивних методик навчання (тренінгів, ділових ігор, кейсів, майстер-класів) з залученням експертів-практиків в галузях публічного управління та адміністрування, політичній, економічній, що є перевагою ОП. |
2 | Система оцінювання | Визначена «Порядком оцінювання знань здобувачів вищої освіти у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса». Методи оцінювання: усні та письмові екзамени, захист звітів з практик, кваліфікаційна робота здобувача, виконання індивідуального творчого завдання/проєкту, усне опитування, письмовий контроль (у тому числі електронний). |
Програмні компетентності
1. | Інтегральна компетентність (ІК) | Здатність особи розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі публічного управління та адміністрування, як у професійної діяльності та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог (ІК) |
2. | Загальні компетентності (ЗК) |
|
3. | Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК) |
|
Програмні результати навчання
Нормативний зміст підготовки здобувачів вищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання
Підсумковими та інтегративними результатами навчання за певною освітньо-професійною та/або освітньо-професійною програмою магістерського рівня за спеціальністю «Публічна політика та адміністрування» мають бути отримання таких знань, умінь та навичок:
- Застосовувати критичне мислення, раціональну аргументацію, аналіз та синтез. (ПРН-1).
- Знати наукові концепції (теорії) та їх історію розвитку, сучасний стан наукових знань в означеній сфері, ідентифікувати теоретичні й практичні проблеми з публічної політики, управління та адміністрування. (ПРН -2).
- Знати та уміти застосовувати загальні та спеціальні методи наукового пізнання, закони, закономірності та принципи управління для розв’язання проблем публічного управління та адміністрування (ПРН -3).
- Вільно спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово (ПРН-4).
- Спілкуватися англійською мовою у професійній комунікації (ПРН-5).
- Проводити дослідження на сучасному професійному рівні (ПРН-6).
- Застосовувати сучасні інформаційні технології та інструменти в науковій і професійній діяльності. (ПРН -7).
- Комплексно оцінювати ефективність публічної політики та адміністративно- управлінської діяльності на сучасному професійному рівні (ПРН-8).
- Проводити професійний пошук, оброблення та аналіз фактів, даних та інформації з різних первинних та вторинних джерел (ПРН-9).
- Визначати, формулювати та пропонувати шляхи вирішення професійних проблем, використовуючи управлінські компетентності. (ПРН-10).
- Спілкуватися та презентувати свої ідеї та результати дослідження широкій аудиторії, засобам масової інформації, експертам з інших галузей знань (ПРН-11).
- Планувати, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт у встановлені замовниками терміни (ПРН-12).
- Розробляти нові підходи та адаптувати кращі практики електронного урядування та електронної демократії до потреб сталого розвитку. (ПРН-13).
- Розуміти основні засади академічної та професійної доброчесності. (ПРН-14).
- Комплексно розуміти принципи функціонування та закономірності публічної політики, процесів адміністрування на різних політико-управлінських рівнях .(ПРН -15).
- Визначати, оцінювати й обґрунтовувати пріоритетні напрями сталого розвитку на різних рівнях публічного управління та адміністрування. (ПРН -16).
- Розробляти стратегічні, тактичні цілі у сфері публічного управління та адміністрування. (ПРН -17).
- Професійно готувати проєктні запити на фінансування політико-управлінських проблем, розробляти програмні документи (стратегії, програми, концепції) виходячи із аналізу зарубіжного досвіду, оцінки правового і ресурсного забезпечення та добору адекватних механізмів розвитку публічного управління та адміністрування. (ПРН -18).
- Адаптувати й застосовувати сучасні моделі/підходи до управління та адміністрування, а також міжнародний досвід при проєктуванні та реорганізації організаційних структур управління на різних рівнях публічного управління та адміністрування. (ПРН -19).
- Отримувати науково-прикладні результати, які сприяють розв’язанню важливої теоретичної або прикладної проблеми в галузі публічного управління та адміністрування, що мають загальнонаціональне значення. (ПРН -20).