Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Публічне управління та адміністрування
Профіль освітньої програми
Тип диплому та обсяг програми (в кредитах ЄКТС) | Диплом бакалавра, одиничний ступінь, тривалість програми – 240 кредитів ЄКТС, 3 роки 10 місяців |
Заклад вищої освіти | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна
Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти |
Період акредитації | Програма впроваджується з 2024 року |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (6 рівень),
Перший бакалаврський рівень Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Second cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 6) |
Обмеження щодо форм навчання | Немає |
Освітня кваліфікація | Бакалавр публічного управління та адміністрування |
Кваліфікація в дипломі | Спеціальність – 281 Публічне управління та адміністрування
Освітня програма – Публічне управління та адміністрування Obtained qualification: Bachelor Program Subject Area Public management and administration Programme Public Management and Administration |
Опис предметної області | Об’єкти вивчення та/або діяльності: управління на загальнодержавному, регіональному, місцевому рівнях та адміністративна діяльність в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, установах, організаціях різного державного рівня.
Цілі програми передбачають підготовку фахівців з публічного управління та адміністрування, здатних стратегічно мислити, організовувати процес управлінської діяльності на різних адміністративних рівнях та розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері публічного управління та адміністрування. Теоретичний зміст предметної області: наукові концепції (теорії) публічного управління та адміністрування, управління на загальнодержавному, регіональному місцевому та організаційному рівнях й управління та адміністрування у всіх сферах публічної діяльності. Методи, методики та технології наукового пізнання, моніторингу, аналітичної обробки інформації та інтерпретації інформації, забезпечення вироблення, прийняття та реалізації управлінських рішень, електронного урядування. Інструменти та обладнання: інформаційно-аналітичні інструменти, системи підтримки прийняття та реалізації управлінських рішень, спеціальне програмне забезпечення. |
Академічні права випускників | випускник СО «Бакалавр» може продовжувати освіту на другому (магістерському) рівні вищої освіти, підвищувати кваліфікацію та отримувати додаткову післядипломну освіту. |
Мета програми
Підготовка кваліфікованих фахівців в сфері публічного управління та адміністрування, які ґрунтовно володіють аналітично-дослідницьким апаратом науки управління, фундаментальними знаннями сучасної теорії та практики адміністрування в умовах формування нової моделі державного управління відповідно до світових управлінських трендів, враховуючи соціально-економічні, демографічні, інфраструктурні виклики воєнного стану і повоєнного відновлення та реінтеграції. Набуті компетентності дозволять здобувачам впевнено працювати на всіх рівнях державної служби та в органах місцевого самоврядування. Компетентності можуть бути застосовані в системі державного адміністрування, експертно-аналітичній, управлінсько-організаційній діяльності, у сфері стратегічних комунікацій та взаємодії публічних акторів.
Характеристика програми
1 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Загальна |
2 | Особливості програми | Особливістю програми є її спрямованість на формування фахових умінь з управління та адміністрування під впливом цифровізації, адаптації професійної діяльності до Європейських стандартів урядування з метою реалізації інноваційних управлінських рішень в Подільському регіоні. |
Працевлаштування та продовження освіти
Відповідно до Каталогу типових посад державної служби (постанова КМУ від 23 жовтня 2023 р. №1109) освітня програма передбачає працевлаштування за напрямами: адміністративного керівництво; адміністрування та надання публічних послуг; аналіз державної політики та нормотворча діяльність; внутрішній аудит; державний нагляд і контроль; забезпечення реалізації (координації реалізації) державного адміністрування та надання публічних послуг; внутрішній аудит; державний нагляд і контроль; забезпечення реалізації (координації реалізації) державної політики; запобігання корупції; інформаційна безпека; комунікація та інформаційне забезпечення; управління інформаційно-комунікаційними системами; управління персоналом; управління проектами інформатизації; управління фінансами.
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване, практико-орієнтоване викладання та навчання з обов’язковими елементами самонавчання.
Навчання та викладання – інтерактивне, електронне навчання, використання інноваційних та digital технологій, навчання, змішане навчання, технології «перевернутого класу» тощо. 75% навчального плану (далі – НП) підготовки фахівця становлять освітні компоненти, що забезпечують виконання НРК і формують у першу чергу основні ПРН та спеціальні компетентності. 25% НП – це індивідуальна траєкторія розвитку здобувача, яка обирається ним самостійно і формує додаткові компетентності. Активне використання інтерактивних методик навчання з залученням експертів-практиків – є перевагою ОП. |
2 | Система оцінювання | Система оцінювання Визначена «Порядком оцінювання знань здобувачів вищої освіти у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса». Форми поточних і підсумкових контролів – екзамени/ індивідуальне творче завдання, захист звітів з практичної підготовки, кваліфікаційна робота здобувача. |
Програмні компетентності
ПЕРЕЛІК КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ВИПУСКНИКА |
|
Інтегральна
компетентність (ІК) |
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері публічного управління та адміністрування або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та наукових методів відповідної галузі, характеризується комплексністю та невизначеністю умов, зорієнтовано на сталий та інклюзивний розвиток територіальних громад. |
Загальні компетентності (ЗК) | ЗК1 Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями.
ЗК2 Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК3 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. ЗК4 Здатність бути критичним і самокритичним. ЗК5 Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК6 Здатність працювати в команді. ЗК7 Здатність планувати та управляти часом. ЗК8 Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК9 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК10 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК11 Здатність спілкуватися іноземною мовою. ЗК12 Навички міжособистісної взаємодії. ЗК13 Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів діяльності). |
Спеціальні (фахові,предметні) компетентності (СК) | СК1 Здатність до соціальної взаємодії, до співробітництва й розв’язання конфліктів.
СК2 Здатність забезпечувати належний рівень вироблення та використання управлінських продуктів, послуг чи процесів. СК3 Здатність забезпечувати дотримання нормативно-правових та морально-етичних норм поведінки. СК4 Здатність використовувати в процесі підготовки і впровадження управлінських рішень сучасні ІКТ. СК5 Здатність використовувати систему електронного документообігу. СК6 Здатність здійснювати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій. СК7 Здатність розробляти тактичні та оперативні плани управлінської діяльності. |
Програмні результати навчання
РН1 Використовувати базові знання з історичних, культурних, політичних, соціальних, економічних засад розвитку суспільства.
РН2 Застосовувати норми та правила професійного спілкування українською мовою.
РН3 Уміти усно і письмово спілкуватися іноземною мовою.
РН4 Знати структуру та особливості функціонування сфери публічного управління та адміністрування.
РН5 Знати стандарти, принципи та норми діяльності у сфері публічного управління та адміністрування.
РН6 Знати основні нормативно-правові акти та положення законодавства у сфері публічного управління та адміністрування.
РН7 Уміти організовувати та брати участь у волонтерських/культурно-освітніх/спортивних проектах, спрямованих на формування здорового способу життя / активної громадянської позиції.
РН8 Розуміти та використовувати технології вироблення, прийняття та реалізації управлінських рішень.
РН9 Знати основи електронного урядування.
РН10 Уміти користуватися системою електронного документообігу.
РН11 Уміти здійснювати пошук та узагальнення інформації, робити висновки і формулювати рекомендації в межах своєї компетенції.
РН12 Уміти налагодити комунікацію між громадянами та органами державної влади і місцевого самоврядування.
РН13 Використовувати методи аналізу та оцінювання програм сталого розвитку.
РН14 Уміти коригувати професійну діяльність у випадку зміни вихідних умов.
РН15 Застосовувати методи контролю якості у сфері професійної діяльності.
РН16 Використовувати дані статистичної звітності, обліку та спеціальних досліджень у професійній діяльності.
Спеціальні результати навчання з урахуванням особливостей освітньої програми:
РНс 17 Застосовувати сучасні технології менеджменту в сфері публічного управління та адміністрування.
РНс 18 Застосовувати інноваційні технології в фінансово-економічній системі публічного управління.