Освітня програма
Економіка підприємства
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, обсяг програми – 90 кредитів ECTS; 1 рік 4 місяці |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації |
Програма впроваджена у 2017 р., акредитована до 01.07.2024 р. Сертифікат про акредитацію: НД-ІV № 0280845, від 12.12.2016 р., термін дії до 01.07.2024 р. |
Рівень програми |
Національна рамка кваліфікацій України (7 рівень, другий магістерський рівень); Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Secondcycle); Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 7) |
Мета програми
Підготовка фахівців з вищої освіти за другим (магістерським) рівнем у сфері економіки, які володіють фундаментальними теоретико-методологічними знаннями і практичними фаховими навичками у сфері управління економікою підприємств та установ різних форм власності.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність |
051 Економіка. Блок професійно-орієнтованої соціально-економічної підготовки (10,0%), блок професійної та практичної підготовки (65,0%), блок науково-дослідної підготовки (25,0%) |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Спеціальна освіта у галузі економіки |
3 | Орієнтація програми | Професійна |
4 | Особливості програми | Орієнтована на глибоку спеціальну професійну підготовку сучасних аналітиків, підприємців, фахівців у сфері управління, ініціативних та здатних до швидкої адаптації до сучасного мінливого економічного середовища. Враховує сучасні вимоги до вирішення практичних питань, які виконуються під час проходження магістерської практики. Формує фахівців з новим перспективним способом мислення, здатних застосовувати існуючі методи наукового дослідження. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Працевлаштування на підприємствах будь-якої організаційно-правої форми, в яких випускники працюють у якості керівників структурних підрозділів або виконавців різноманітних служб апарату управління; в органах державного та місцевого самоврядування; на підприємствах малого та середнього бізнесу, що створені за власною ініціативою, в науково-дослідницьких організаціях, пов’язаних з вирішенням управлінських проблем; в установах системи вищої освіти. |
2 | Продовження освіти | Можливості навчання на наступному (третьому) освітньо-науковому рівні – доктор філософії (PhD) |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання |
Студенто-центроване, проблемно-орієнтоване, професійно-орієнтоване, індивідуальне навчання, самонавчання, проведення наукових досліджень. Викладання відбувається у вигляді: лекційних, практичних, лабораторних занять, консультацій. Методи: обговорення проблем, розв’язання ситуаційних завдань, використання кейс-методів, ділових ігор, тренінгів. |
2 | Система оцінювання | Оцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за системою ECTS. Види контролю: поточний (тематичний та модульний), підсумковий (іспити, заліки, звіт з магістерської практики, захист магістерської роботи). |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері економіки, із застосуванням теорії та методології наукового пізнання
2 Загальні компетентності
- ЗК-1 – Здатність до навчання, готовність підвищувати рівень своїх знань і професійних компетенцій.
- ЗК-2 – Здатність працювати в команді, вести наукові дискусії, переконувати та впливати на інших учасників групових процесів, демонструвати широкий спектр пізнавальних, правових і інтелектуальних навичок.
- ЗК-3 – Здатність провадження наукових досліджень у професійній та/або інноваційній діяльності, генерації нових ідей.
- ЗК-4 – Адаптивність, комунікабельність, креативність, толерантність, здатність до системного мислення та самовдосконалення, формування стійкого світогляду, наполегливість у досягненні мети.
- ЗК-5 – Вміння використовувати знання фахової іноземної мови для діяльності в міжнародному контексті, проведення наукових досліджень; здійснювати письмову та усну комунікацію рідною мовою.
- ЗК-6 – Здатність до фундаментального аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів.
- ЗК-7 – Здатність до самостійної роботи та самостійного приймання управлінських рішень, здатність нести відповідальність за їх реалізацію
- ЗК-8 – Здатність до формування світогляду, розуміння принципів розвитку суспільства
- ЗК-9 – Здатність обґрунтовувати управлінські рішення.
- ЗК-10 – Здатність поєднувати набуті знання із знаннями в інших функціональних сферах діяльності.
3 Фахові
- СК-1 – Здатність використання прав інтелектуальної власності для розробки стратегічних ініціатив соціально-економічного розвитку підприємств.
- СК-2 – Здатність розробляти та приймати управлінські рішення щодо регулювання й оптимізації вартості підприємства.
- СК-3 – Здатність оцінювати ефективність інноваційно-інвестиційних проектів і програм підприємства.
- СК-4 – Здатність виявляти тенденції змін зовнішнього середовища і прогнозувати їх розвиток
- СК-5 – Здатність конкретизувати стратегії підприємства у довгострокових планах, здійснювати їх функціональне узгодження і ресурсне збалансування.
- СК-6 – Здатність раціонально розподіляти повноваження та компетенції в організаційній структурі управління підприємством.
- СК-7 – Здатність формулювати управлінські рішення, оцінювати і вибирати їх альтернативи.
- СК-8 – Здатність опрацьовування релевантної інформації та вивчення впливу макроекономічної політики, змін у законодавстві та державних регуляторів на поточну діяльність підприємства та перспективи його розвитку.
- СК-9 – Здатність управління інтеграційними процесами на підприємствах різних організаційних форм.
- СК-10 – Знання механізму використання інтелектуального потенціалу як чинника реалізації інноваційної моделі економічного зростання на всіх рівнях економіки.
Програмні результати навчання
- ПРН-1 – Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері економічної діяльності.
- ПРН-2 – Пояснювати моделі соціально-економічних явищ з погляду фундаментальних принципів і знань на основі розуміння основних напрямів розвитку економічної науки.
- ПРН-3 – Обирати відповідні економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач.
- ПРН-4 – Проводити аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники які характеризують результативність їх діяльності.
- ПРН-5 – Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати.
- ПРН-6 – Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання соціально-економічних даних, збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та соціальні показники.
- ПРН-7 – Вміти працювати як самостійно, так і в команді.
- ПРН-8 – Вміти виконувати дослідження за встановленим замовленням.
- ПРН-9 – Розуміти та самостійно формувати зміст, структуру і висновки наукових та аналітичних текстів з економіки.
- ПРН-10 – Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність.
- ПРН-11 – Використовувати інформаційні та комунікаційні технології для вирішення соціально-економічних завдань, підготовки та представлення аналітичних звітів.
- ПРН-12 – Оволодіти навичками усної та письмової професійної комунікації державною та іноземною мовами.
- ПРН-13 – Уміння проводити економічний, стратегічний аналіз та оцінку фінансово-господарської діяльності підприємств, у тому числі в умовах невизначеності.
- ПРН-14 – Демонструвати вміння абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик економічних систем різного рівня, а також особливостей поведінки їх суб’єктів.
- ПРН-15 – Уміти проводити оцінку вартості підприємства та обґрунтування заходів щодо її підвищення.
- ПРН-16 – Володіти методологією прогнозування, розробки стратегії та розвитку підприємств у різних сферах національного господарства.
- ПРН-17 – Вміти застосовувати, розробляти та удосконалювати методичний інструментарій і стандарти економічної роботи, вивчення і впровадження передового досвіду, проведення наукових досліджень з економіки підприємства.
- ПРН-18 – Володіти методами управління конкурентоспроможністю потенціалу підприємства як системотворчим елементом загального управління підприємством.
- ПРН-19 – Уміти приймати ризики та підтримувати управлінські рішення.
- ПРН-20 – Володіти лідерськими навичками.
- ПРН-21 – Уміти проводити колективні наради та переговори, узгоджувати інтереси всіх учасників з цілями та завданнями щодо управління розвитком підприємства.
- ПРН-22 – Виявляти тенденції та аналізувати закономірності та розвитку глобальної економіки.
- ПРН-23 – Інтерпретувати та представляти результати наукових досліджень, розробляти практичні рекомендації на їх основі, висувати нові гіпотези, прогнозувати тенденції.
- ПРН-24 – Володіння практичними навичками побудови економетричних моделей при вивченні економічних явищ і процесів, перевірці пропонованих і виявленні нових емпіричних залежностей, прогнозуванні.
- ПРН-25 – Володіння навичками застосування методичного інструментарію управління фінансами підприємств, операційною і інвестиційною діяльністю, визначення стратегії і тактики фінансового забезпечення суб’єктів господарювання.
- ПРН-26 – Володіння навичками консультативної роботи.
- ПРН-27 – Уміння використовувати знання в галузі економіки та управління для здійснення окремих функцій у суміжних сферах діяльності, спілкуватися з експертами з інших галузей, організовувати роботу міждисциплінарної команди