Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Документаційна та інформаційна підтримка управлінської діяльності
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Диплом магістра, одиничний ступінь, тривалість програми – 90 кредитів ЄКТС, 1 рік 4 місяці |
Заклад вищої освіти | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна
Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти |
Період акредитації | Сертифікат про акредитацію серія НД № 0289352 від 21 серпня 2017р., термін дії – 01.07.2022р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (7 рівень, другий магістерський рівень)
Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Second cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 7) |
Мета програми
Формування інтелектуальної, інформованої, інноваційної, самоідентифікованої, інтегрованої у суспільство особистості-професіонала, яка здатна здійснювати документаційну та інформаційну підтримку управлінської діяльності й приймати відповідні рішення у галузі інформаційної, бібліотечної та архівної справи.
Характеристика програми
1 |
Опис предметної зони | Об’єкти вивчення та діяльності: інституції та інфраструктура, що забезпечують створення, поширення, акумулювання, зберігання, архівування, доступ до інформації та знань у будь-яких форматах; теорії, процеси, технології та стандарти для створення інформаційних ресурсів; інформаційно-пошукові системи; просування інформаційних ресурсів у мережі Інтернет. Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні задачі і проблеми функціонування інформаційної, бібліотечної та архівної справи, або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Теоретичний зміст предметної області: інформаційні та документні системи установ; закономірності функціонування інформаційних систем; технології управління інформаційними, архівними та бібліотечними установами. Методи, методики та технології: методи, технології та інструменти інформаційного менеджменту, науково- дослідної діяльності, проектного менеджменту та управління інноваціями в інформаційній, бібліотечній та архівній сфері. Інструменти та обладнання: комп’ютерне, мережеве та програмне забезпечення, мультимедійні засоби; системи електронного документообігу, електронних бібліотек та архівів; автоматизовані бібліотечно-інформаційні системи; системи опрацювання текстової та графічної інформації. |
2 | Спеціальність | 029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа |
3 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Загальна. |
4 | Орієнтація програми | Освітньо-професійна. |
5 | Особливості програми | Додаткові особливості програми, які відрізняють її від інших подібних програм: володіння та використання здобувачами вищої освіти технологіями керування інформацією, зокрема документованою, формування і прогнозування варіантів оперативних та
стратегічних управлінських рішень; формування вмінь і навичок з інформаційного протистояння та застосування сучасних методів захисту управлінської інформації в комп’ютерних системах та мережах; використання здобувачами вищої освіти інформаційно-пошукових систем та просування інформаційних ресурсів в мережі Інтернет. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Магістр фаху «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» за умов набуття відповідного досвіду може адаптуватися до таких напрямів суміжної професійної діяльності: економічна, маркетингова, обліково-контрольна, освітня, науково-дослідницька.
Професії: SEO manager (фахівець з позиціонування сайтів та пошукової оптимізації) Social Media Marketing Manager (фахівець з маркетингу в соціальних мережах), Digital marketing manager (Менеджер з маркетингу в електронних медіа), Client manager (Менеджер роботи з клієнтами), Content manager (Контент-менеджер); молодший науковий співробітник (інформаційна аналітика); науковий співробітник (інформаційна аналітика); науковий співробітник-консультант (інформаційна аналітика); аналітик консолідованої інформації; інженер з науково-технічної інформації; може займати первинні посади: керівні працівники апарату центральних органів державної влади; керівні працівники апарату місцевих органів державної влади; керівники підрозділів кадрів і соціально-трудових відносин; керівники підрозділів комп’ютерних послуг; менеджери (управителі) у сфері надання інформації; секретарі адміністративних органів; помічники керівників. |
2 | Академічні права випускників | Право продовжити навчання на третьому освітньонауковому рівні вищої освіти. Право набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти. |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване, практико-орієнтоване викладання та навчання з обов’язковими елементами самонавчання.
Викладання проводиться у вигляді традиційних та інтерактивних лекцій, лабораторних робіт, семінарів, практичних занять методом малих груп, проведення індивідуальних занять, проходження практики, консультацій з викладачами, ділових ігор, електронного навчання за допомогою спеціалізованих електронно-цифрових інструментів: системи Moodle, додатків Microsoft Teams, Microsoft SharePoint, тощо. |
2 | Система оцінювання | Визначена «Порядком оцінювання знань здобувачів вищої освіти у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса». Методи оцінювання: усні та письмові екзамени, захист звітів з практик, наукова робота здобувача, виконання індивідуального творчого завдання / проєкту, усне опитування, письмовий контроль (у тому числі електронний). |
Програмні компетентності
- Інтегральна компетентність (ІК)
Здатність розв’язувати складні завдання та проблеми в інформаційній, бібліотечній та архівній сфері або у процесі навчання, що передбачає проведення дослідження та/або здійснення інновацій та характеризуються невизначеністю умов і вимог - Загальні компетентності (ЗК)
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК-1).
- Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК-2).
- Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми (ЗК-3).
- Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети (ЗК-4).
- Здатність виявляти ініціативу та підприємливість (ЗК-5).
- Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт (ЗК-6).
- Здатність приймати обґрунтовані рішення (ЗК-7).
- Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК-8).
- Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК)
- Здатність до формування ефективної системи управління інформаційною, бібліотечною та архівною діяльністю (СК-1).
- Здатність організовувати роботу та здійснювати керівництво інформаційно-аналітичними структурними підрозділами на підприємствах, в організаціях та установах, зокрема в архівних та бібліотечних (СК-2).
- Здатність використовувати автоматизовані технології для вирішення практичних, управлінських, науково-дослідних і прогностичних завдань у професійній діяльності (СК-3).
- Здатність застосовувати технології та процедури аналітико-синтетичного опрацювання наукової та управлінської інформації (СК-4).
- Здатність відстежувати тенденції розвитку предметної сфери шляхом проведення аналізу інформаційних потоків та масивів (СК-5).
- Здатність застосовувати комп’ютерні технології з метою вдосконалення професійної діяльності, розуміти принципи проектування та функціонування автоматизованих БД, семантичного вебу, веб-сервісів та соціальних медіа (СК-6).
- Здатність використовувати у фаховій діяльності знання наукових принципів та методів архівознавства та бібліотекознавства, стратегії, моделі, стандарти та методи розвитку й адміністрування бібліотечних та архівних систем (СК-7).
- Володіння науково-методичними засадами навчання та інноваційними підходами до фахової підготовки інформаційних фахівців; планування власної науково-педагогічної діяльності. (СК-8).
- Здатність організовувати та реалізовувати маркетингову діяльність інформаційних установ. (СК-9).
- Здатність забезпечувати ефективне управління інноваційними проєктами.(СК-10)
- Здатність визначати специфіку предметної сфери діяльності для формулювання завдань автоматизації інформаційних процесів (СК-11).
- Здатність здійснювати інформаційний моніторинг (СК-12).
Програмні результати навчання
- Формувати стратегії системної організації, модернізації, підвищення ефективності управління інформаційною, бібліотечною та архівною діяльністю (РН-1).
- Здійснювати організацію та управління інформаційно-аналітичною діяльністю на підприємствах та установах (РН-2).
- Розробляти проєкти автоматизації формування інформаційних ресурсів бібліотечних та архівних установ (РН-3).
- Застосовувати технології створення та підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, вивчення та задоволення інформаційних потреб користувачів (РН-4).
- Здійснювати процедури аналітико-синтетичного опрацювання наукової та управлінської інформації (РН-5).
- Володіти методиками бібліо- та вебометричного аналізу інформаційних потоків та масивів (РН-6).
- Розробляти моделі предметної галузі, застосовувати принципи проектування автоматизованих БД, семантичного вебу, веб-сервісів та соціальних медіа в інформаційній діяльності (РН-7).
- Створювати та реалізовувати затребувані споживачами інформаційні продукти та послуги (РН-8).
- Здійснювати маркетингові дослідження ринку інформаційних продуктів та послуг (РН-9).
- Використовувати прикладні соціокомунікативні технології для організації ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва (РН-10).
- Застосувати законодавчі та нормативні документи, що регулюють функціонування інформаційної сфери (РН-11).
- Використовувати знання та навички щодо проведення збору даних, моделювання документно-інформаційних систем і їх ресурсів при аналізі конкурентоспроможності установи (РН-12.).
- Застосовувати прикладне програмне забезпечення для вирішення управлінських та/або наукових завдань на основі поєднання інтелектуальних здібностей людини з функціональними можливостями інформаційних систем (РН-13).
- Використовувати методи проведення експертизи цінності, систематизації, обліку документів та формування архівних фондів (РН-14).
- Застосовувати законодавство, що регулює управління авторськими правами в інформаційній галузі (РН-15).
- Формувати вміння і навички з основ інформаційного протистояння та застосовувати сучасні методи захисту інформації в комп’ютерних системах та мережах (ПРН-16).
- Здійснювати документаційну підтримку управлінської діяльності, виявляти навички управлінської ініціативи та нести відповідальність за результати своєї діяльності (ПРН17).
- Використовувати інформаційно-пошукові системи та просувати інформаційні ресурси в мережі Інтернет (ПРН-18).