Освітня програма
Комп'ютерна математика
Профіль освітньої програми
Тип диплому та обсяг програми (в кредитах ЄКТС) | Диплом магістра, одиничний ступінь, тривалість програми – 90 кредитів ЄКТС, термін навчання 1 рік 4 місяці |
Заклад вищої освіти | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна
Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національне агентство забезпечення якості вищої освіти |
Період акредитації | Сертифікат про акредитацію з галузі знань
11 Математика та статистика спеціальності 111 Математика за рівнем Магістр НД-VI№0289374 від 12.12.2017 р., термін дії – до 01.07.2024 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (7 рівень, другий магістерський рівень)
Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Second cycle) Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQFLLL (level 7) |
Обмеження щодо форм навчання | Немає |
Освітня кваліфікація | Магістр математики |
Кваліфікація в дипломі | Ступінь вищої освіти – Магістр
Спеціальність – 111 Математика Освітня програма – Комп’ютерна математика Obtained qualification – Master Program Subject Area – 111 Mathematics Educational Program – Computer Mathematics |
Опис предметної області | Об’єкти вивчення та професійної діяльності:
Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних проводити теоретичні та експериментальні дослідження в галузі прикладної математики; застосовувати математичні методи й алгоритмічні принципи в моделюванні, проектуванні, розробці та супроводі інформаційних технологій; здійснювати розробку, впровадження і супровід інтелектуальних систем аналізу й обробки даних організаційних, технічних, природничих і соціально-економічних систем. Теоретичний зміст предметної області: сучасні моделі, методи, алгоритми, технології, процеси та способи отримання, представлення, обробки, аналізу, передачі, зберігання даних в інформаційних системах. Методи, методики та технології: математичні моделі, методи та алгоритми розв’язання теоретичних і прикладних задач. |
Академічні права випускників | Можливість навчання за програмою третього (освітньо-наукового) рівня (доктор філософії). |
Мета програми
Формування компетентностей у сфері застосування математики у професійній діяльності, проведення математичних досліджень, в тому числі із застосуванням інформаційних технологій, розвитку математичних теорій, математичному та комп’ютерному моделюванні із застосуванням у галузі технічних, економічних, соціальних сферах, аналізі та розв’язуванні прикладних задач, викладанні фахових дисциплін у вищих навчальних закладах різних рівнів акредитації.
Характеристика програми
1 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Загальна. |
2 | Особливості програми | Програма зорієнтована на дослідження, розробку та використання математичних методів, моделей, інструментів у професійно спрямованих інформаційних технологіях й системах захисту інформації на підприємствах, установах, організаціях різних форм власності та видів діяльності в умовах цифровізації суспільства. |
Працевлаштування та продовження освіти
Працевлаштування | Випускники можуть працювати за професіями: Молодший науковий співробітник (математика) Науковий співробітник-консультант (математика) Математик (прикладна математика) Математик-аналітик з дослідження операцій Аналітик з комп’ютерних комунікацій Фахівець з інформаційних технологій Викладач університетів та вищих навчальних закладів |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване, практико-орієнтоване викладання та навчання з обов’язковими елементами самонавчання.
Лекційні та практичні заняття, лабораторні роботи, самостійна робота на основі підручників, навчальних посібників та конспектів лекцій, консультації з викладачами. Електронне навчання за допомогою систем Moodle, Teams, Google Classroom. Використання інноваційних та діджитал технологій, навчання, засноване на дослідженнях (Research based learning). Виробнича (науково-дослідна) практична підготовка, підготовка до атестаційног екзамену. |
2 | Система оцінювання | Визначена «Порядком оцінювання знань здобувачів вищої освіти у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса». Методи оцінювання: усні та письмові екзамени, захист звітів з практичної підготовки (науково-дослідна), наукова робота здобувача, виконання індивідуального творчого завдання / проекту, усне опитування, письмовий контроль (у тому числі електронний).
Оцінювання навчальних знань здобувачів освіти здійснюється за національною шкалою (відмінно, добре, задовільно, незадовільно; зараховано, незараховано); 100-бальною шкалою та шкалою ECTS (A, B, C, D, E, FX). |
Програмні компетентності
Інтегральна компетентність (ІК) | Здатність розв’язувати складні математичні задачі та практичні проблеми у професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується комплексністю та/або невизначеністю умов. |
Загальні компетентності (ЗК) | ЗК-1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК-2. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями, у тому числі в галузях, відмінних від математики. ЗК-3 Здатність до пошуку, оброблення й аналізу інформації з різних джерел, необхідної для розв’язування наукових і професійних завдань. ЗК-4. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК-5 Здатність критично оцінювати та переосмислювати власний і чужий досвід, аналізувати свою професійну й соціальну діяльність. ЗК-6. Здатність приймати обґрунтовані рішення з урахуванням соціальних та етичних цінностей і правових норм. ЗК-7. Здатність оцінювати та забезпечувати якість робіт, що виконуються. ЗК-8. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК-9 Здатність до виконання дослідницької роботи з елементами наукової новизни. ЗК-10. Здатність спілкуватися іноземною мовою, зокрема англійською та осмислювати професійно орієнтовану іншомовну літературу. ЗК-11. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. |
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК) | СК-1. Знання новітніх досягнень, що необхідні для дослідницької та/або інноваційної діяльності у сфері комп’ютерної математики та її практичних застосувань.
СК-2. Здатність застосовувати міждисциплінарні підходи при критичному осмисленні математичних проблем. СК-3. Здатність до використання принципів, методів та організаційних процедур дослідницької та/або інноваційної діяльності. СК-4. Спроможність розуміти прикладні проблеми та виділяти їхні суттєві риси. СК-5. Спроможність розробляти математичну модель ситуації з реального світу та переносити математичні знання у нематематичні контексти, використовуючи сучасні інформаційні технології. СК-6. Здатність доводити знання та власні висновки до фахівців та нефахівців. СК-7. Здатність до теоретичного та практичного аналізу даних, у тому числі великого обсягу. СК-8. Здатність використовувати поглиблені теоретичні та фундаментальні знання в галузі комп’ютерної математики для розроблення складних комп’ютерно-математичних моделей. СК-9. Здатність до розвитку нових та удосконалення існуючих математичних методів аналізу, моделювання, прогнозування, теоретичної та практичної алгоритмізації, розв’язування нових проблем у нових галузях знань. СК-10. Здатність до самоосвіти та підвищення кваліфікації на основі інноваційних підходів у сфері прикладної математики. СК-11. Здатність брати участь у складанні наукових звітів із виконаних науково-дослідних робіт та у впровадженні результатів проведених досліджень і розробок. СК-12. Здатність розвʼязувати професійні задачі за до-помогою комп’ютерної техніки, компʼютерних мереж та Інтернету, в середовищі сучасних операційних систем. СК-13. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології при проведенні прикладних досліджень, зокрема із застосуванням обчислювальних методів, алгоритмів обробки даних або нейронних мереж. |
Результати навчання
ПРН-1. Володіти поглибленими знаннями основ математичних дисциплін і теорій, сучасних інформаційних технологій, зокрема які вивчають комп’ютерно-математичні моделі природничих, інформаційних та соціальних процесів.
ПРН-2. Володіти математичними методами аналізу, прогнозування, аналізу даних та оцінки параметрів моделей, математичними способами інтерпретації числових даних та принципами функціонування природничих процесів.
ПРН-3. Володіти знаннями грамотної побудови комунікації в освітньому і науковому процесі, відбору вихідних даних дослідження, складання списку використаних джерел, опису наукових результатів.
ПРН-4. Вміти презентувати результати власних досліджень, розробок, професійних знань, обґрунтувань та висновків іноземною мовою.
ПРН-5. Вміти використовувати математичні закономірності та базові принципи сучасних інформаційних технологій у криптографії.
ПРН-6. Вміти проводити наукові дослідження у спеціалізованій області математики та/або розв’язувати задачі в інших галузях знань методами математичного та комп’ютерно-математичного моделювання.
ПРН-7. Вміти застосовувати математичні підходи у системах захисту інформації в складних непередбачуваних умовах.
ПРН-8 Розв’язувати задачі придатними математичними методами, перевіряти умови виконання математичних тверджень, знаходити й аналізувати відповідності між поставленою задачею й відомими моделями;
ПРН-9. Вміти використовувати сучасні апаратні та програмні комплекси для числових і символьних розрахунків, для постановки, моделювання та розв’язання задач.
ПРН-10. Здатність працювати в міждисциплінарних та/або розподілених (міжнародних) командах, у тому числі з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, мати навички міжособистісної взаємодії, а також збору, аналізу, оброки та інтерпретації даних.
ПРН-11. Усно й письмово спілкуватися рідною та іноземною мовами в науковій, виробничій та соціально-суспільній сферах діяльності із професійних питань; читати спеціальну літературу; знаходити, аналізувати та використовувати інформацію з різних довідкових джерел;
ПРН-12. Використовувати раціональні способи пошуку та використання науково-технічної інформації, включаючи засоби електронних інформаційних мереж; застосовувати інформаційні ресурси, у тому числі електронні, для пошуку відповідних математичних моделей;
ПРН-13. Дотримуватися норм етичної поведінки стосовно інших людей, адаптуватися та комунікувати;
ПРН-14. Мати здатність до організації колективної діяльності та реалізації комплексних проектів з урахуванням наявних ресурсів та часових обмежень;
ПРН-15. Бути наполегливим у досягненні мети під час вирішення математичної проблеми;
ПРН-16. Уміти самостійно планувати виконання дослідницького та/або інноваційного завдання та формулювати висновки за його результатами.