Каталог освітніх компонентів

Дисципліни за вибором здобувача вищої освіти

Освітня програма

Комп'ютерна математика

Профіль освітньої програми

Тип диплому та обсяг програми (в кредитах ЄКТС) Диплом магістра, одиничний ступінь, тривалість програми – 90 кредитів ЄКТС, термін навчання 1 рік 4 місяці
Заклад вищої освіти Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна

Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine

Акредитаційна організація Національне агентство забезпечення якості вищої освіти
Період акредитації Сертифікат про акредитацію з галузі знань

11 Математика та статистика спеціальності

111 Математика за рівнем Магістр

НД-VI№0289374 від 12.12.2017 р.,

термін дії – до 01.07.2024 р.

Рівень програми Національна рамка кваліфікацій України (7 рівень, другий магістерський рівень)

Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Second cycle)

Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQFLLL (level 7)

Обмеження щодо форм навчання Немає
Освітня кваліфікація Магістр математики
Кваліфікація в дипломі Ступінь вищої освіти – Магістр

Спеціальність – 111 Математика

Освітня програма – Комп’ютерна математика

Obtained qualification – Master

Program Subject Area – 111 Mathematics

Educational Program – Computer Mathematics

Опис предметної області Об’єкти вивчення та професійної діяльності:

  • структури, концепції та ідеї для моделювання та розвитку теорії з метою пояснення математичні,  інформаційні,  імітаційні  моделі  реальних явищ,  об’єктів,  систем  і  процесів,  предметних  областей, подання даних і знань;
  • методи  і  технології  отримання,  зберігання,  обробки, передачі  та  використання  інформації,  інтелектуального аналізу даних і прийняття рішень;

Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних  проводити теоретичні  та  експериментальні  дослідження в галузі прикладної математики;  застосовувати математичні методи й алгоритмічні  принципи  в  моделюванні,  проектуванні, розробці та супроводі інформаційних технологій; здійснювати розробку,  впровадження  і  супровід  інтелектуальних  систем аналізу  й  обробки  даних  організаційних,  технічних, природничих і соціально-економічних систем.

Теоретичний  зміст  предметної  області:  сучасні  моделі, методи, алгоритми, технології, процеси та способи отримання, представлення, обробки, аналізу, передачі, зберігання даних в інформаційних системах.

Методи,  методики  та  технології:  математичні  моделі, методи  та  алгоритми  розв’язання  теоретичних  і  прикладних задач.

Академічні права випускників Можливість навчання за програмою третього (освітньо-наукового) рівня (доктор філософії).

Мета програми

Формування компетентностей у сфері застосування математики у професійній діяльності, проведення математичних досліджень, в тому числі із застосуванням інформаційних технологій, розвитку математичних теорій, математичному та комп’ютерному моделюванні із застосуванням у галузі технічних, економічних, соціальних сферах, аналізі та розв’язуванні прикладних задач, викладанні фахових дисциплін у вищих навчальних закладах різних рівнів акредитації.

Характеристика програми

1 Фокус програми: загальна/спеціальна Загальна.
2 Особливості програми Програма зорієнтована на дослідження, розробку та використання математичних методів, моделей, інструментів у професійно  спрямованих інформаційних технологіях й системах захисту інформації на підприємствах, установах, організаціях різних форм власності та видів діяльності в умовах цифровізації суспільства.

Працевлаштування та продовження освіти

Працевлаштування Випускники можуть працювати за професіями:
Молодший науковий співробітник (математика)
Науковий співробітник-консультант (математика)
Математик (прикладна математика)
Математик-аналітик з дослідження операцій
Аналітик з комп’ютерних комунікацій
Фахівець з інформаційних технологій
Викладач університетів та вищих навчальних закладів

Стиль та методика навчання

1 Підходи до викладання та навчання Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване, практико-орієнтоване викладання та навчання з обов’язковими елементами самонавчання.

Лекційні та практичні заняття, лабораторні роботи, самостійна робота на основі підручників, навчальних посібників та конспектів лекцій, консультації з викладачами. Електронне навчання за допомогою систем Moodle, Teams, Google Classroom. Використання інноваційних та діджитал технологій, навчання, засноване на дослідженнях (Research based learning).

Виробнича (науково-дослідна) практична підготовка, підготовка до атестаційног екзамену.

2 Система оцінювання Визначена «Порядком оцінювання знань здобувачів вищої освіти у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса». Методи оцінювання: усні та письмові екзамени, захист звітів з практичної підготовки (науково-дослідна), наукова робота здобувача, виконання індивідуального творчого завдання / проекту, усне опитування, письмовий контроль (у тому числі електронний).

Оцінювання навчальних знань здобувачів освіти здійснюється за національною шкалою (відмінно, добре, задовільно, незадовільно; зараховано, незараховано); 100-бальною шкалою та шкалою ECTS (A, B, C, D, E, FX).

Програмні компетентності

Інтегральна компетентність (ІК) Здатність розв’язувати складні математичні задачі та практичні проблеми у професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується комплексністю та/або невизначеністю умов.
Загальні компетентності (ЗК) ЗК-1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК-2. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями, у тому числі в галузях, відмінних від математики.

ЗК-3 Здатність до пошуку, оброблення й аналізу інформації з різних джерел, необхідної для розв’язування наукових і професійних завдань.

ЗК-4. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

ЗК-5 Здатність критично оцінювати та переосмислювати власний і чужий досвід, аналізувати свою професійну й соціальну діяльність.

ЗК-6. Здатність приймати обґрунтовані рішення з урахуванням соціальних та етичних цінностей і правових норм.

ЗК-7. Здатність оцінювати та забезпечувати якість робіт, що виконуються.

ЗК-8. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК-9 Здатність до виконання дослідницької роботи з елементами наукової новизни.

ЗК-10. Здатність спілкуватися іноземною мовою, зокрема англійською та осмислювати професійно орієнтовану  іншомовну літературу.

ЗК-11. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК) СК-1. Знання новітніх досягнень, що необхідні для дослідницької та/або інноваційної діяльності у сфері комп’ютерної математики та її практичних застосувань.

СК-2. Здатність застосовувати міждисциплінарні підходи при критичному осмисленні математичних проблем.

СК-3. Здатність до використання принципів, методів та організаційних процедур дослідницької та/або інноваційної діяльності.

СК-4. Спроможність розуміти прикладні проблеми та виділяти їхні суттєві риси.

СК-5. Спроможність розробляти математичну модель ситуації з реального світу та переносити математичні знання у нематематичні контексти, використовуючи сучасні інформаційні технології.

СК-6. Здатність доводити знання та власні висновки до фахівців та нефахівців.

СК-7. Здатність до теоретичного та практичного аналізу даних, у тому числі великого обсягу.

СК-8. Здатність використовувати поглиблені теоретичні та фундаментальні знання в галузі комп’ютерної математики для розроблення складних комп’ютерно-математичних моделей.

СК-9. Здатність до розвитку нових та удосконалення існуючих математичних методів аналізу, моделювання, прогнозування, теоретичної та практичної алгоритмізації, розв’язування  нових проблем у нових галузях знань.

СК-10. Здатність до самоосвіти та підвищення кваліфікації на основі інноваційних підходів у сфері прикладної математики.

СК-11. Здатність брати участь у складанні наукових звітів із виконаних науково-дослідних робіт та у впровадженні результатів проведених досліджень і розробок.

СК-12. Здатність розвʼязувати професійні задачі за до-помогою комп’ютерної техніки, компʼютерних мереж та Інтернету, в середовищі сучасних операційних систем.

СК-13. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології при проведенні прикладних досліджень, зокрема із застосуванням обчислювальних методів, алгоритмів обробки даних або нейронних мереж.

Результати навчання

ПРН-1. Володіти поглибленими знаннями основ математичних дисциплін і теорій, сучасних інформаційних технологій, зокрема які вивчають комп’ютерно-математичні моделі природничих, інформаційних та соціальних процесів.

ПРН-2. Володіти математичними методами аналізу, прогнозування, аналізу даних та оцінки параметрів моделей, математичними способами інтерпретації числових даних та принципами функціонування природничих процесів.

ПРН-3. Володіти знаннями грамотної побудови комунікації в освітньому і науковому процесі, відбору вихідних даних дослідження, складання списку використаних джерел, опису наукових результатів.

ПРН-4. Вміти презентувати результати власних досліджень, розробок, професійних знань, обґрунтувань та висновків іноземною мовою.

ПРН-5. Вміти використовувати математичні закономірності та базові принципи сучасних інформаційних технологій у криптографії.

ПРН-6. Вміти проводити наукові дослідження у спеціалізованій області математики та/або розв’язувати задачі в інших галузях знань методами математичного та комп’ютерно-математичного моделювання.

ПРН-7. Вміти застосовувати математичні підходи у системах захисту інформації в складних непередбачуваних умовах.

ПРН-8 Розв’язувати задачі придатними математичними методами, перевіряти умови виконання математичних тверджень, знаходити й аналізувати відповідності між поставленою задачею й відомими моделями;

ПРН-9. Вміти використовувати сучасні апаратні та програмні комплекси для числових і символьних розрахунків, для постановки, моделювання та розв’язання задач.

ПРН-10. Здатність працювати в міждисциплінарних та/або розподілених (міжнародних) командах, у тому числі з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, мати навички міжособистісної взаємодії, а також збору, аналізу, оброки та інтерпретації даних.

ПРН-11. Усно й письмово спілкуватися рідною та іноземною мовами в науковій, виробничій та соціально-суспільній сферах діяльності із професійних питань; читати спеціальну літературу; знаходити, аналізувати та використовувати інформацію з різних довідкових джерел;

ПРН-12. Використовувати раціональні способи пошуку та використання науково-технічної інформації, включаючи засоби електронних інформаційних мереж; застосовувати інформаційні ресурси, у тому числі електронні, для пошуку відповідних математичних моделей;

ПРН-13. Дотримуватися норм етичної поведінки стосовно інших людей, адаптуватися та комунікувати;

ПРН-14. Мати здатність до організації колективної діяльності та реалізації комплексних проектів з урахуванням наявних ресурсів та часових обмежень;

ПРН-15. Бути наполегливим у досягненні мети під час вирішення математичної проблеми;

ПРН-16. Уміти самостійно планувати виконання дослідницького та/або інноваційного завдання та формулювати висновки за його результатами.