Освітня програма
Міжнародні комунікації та медіація в умовах конфліктного врегулювання
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 90 кредитів ЄКТС, 1 рік 4 місяці |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2014 р., акредитована на 10 років Сертифікат про акредитацію: серія НД 0289358 від 21.08.2017 р., термін дії – до 1 липня 2024 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (7 рівень, другий (магістерський) рівень), Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Second cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 7) |
Мета програми
Мета програми – сприяти розумінню складної комплексної природи війн, конфліктів, процесу конфліктного врегулювання та постконфліктного розвитку;
різних етапів та засобів розбудови миру (медіація, діалог), подолання наслідків конфлікту (військових, політичних, економічних, соціокультурних) та забезпечення сталого розвитку; специфіки врегулювання конфліктів та миротворчості в умовах перехідних, багатокультурних та багатоукладних суспільств; загальних проблем міжнародних відносин та міжнародної безпеки (postgraduate studies); формуванню самостійної дослідницької та проектної діяльності в умовах підвищеного попиту на кваліфікованих фахівців з питань конфліктного менеджменту, міжнародних комунікацій, медіації з боку органів державної влади та місцевого самоврядування, міжнародних організацій, громадського сектору, засобів масової інформації.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Міжнародні відносини, суспільні комунікації (в т.ч. іноземні мови) та регіональні студії (40:40:20) |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Комбінована |
3 | Орієнтація програми | Професійна, СО «Магістр» |
4 | Особливості програми | Мультидисциплінарна, викладання окремих дисциплін англійською мовою;виробнича практика в представництвах ООН, ОБСЄ, Міністерстві з питань тимчасово окупованих територій (Україна), Міністерстві інформаційної політики (Україна), засобах масової інформації, недержавних організаціях;
програми обміну та академічної мобільності студентів, запрошені професори провідних університетів Великої Британії та Швейцарії |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Науково-дослідні інституції, медіація, консалтингові кампанії, аналітичні центри, органи державної влади й управління, міжнародні урядові і неурядові організації, комерційні структури, засоби масової інформації |
2 | Продовження освіти | Третій освітньо-науковий рівень (доктор філософії) |
Стиль та методика навчання
1 | Студентоцентроване навчання, інтерактивне навчання, проблемно-орієнтоване навчання, самонавчання, індивідуальне навчання тощо. | Проблемно-орієнтоване, проектне навчання, самостійне навчання; включеність в науково-дослідну роботу; лекції, інтерактивні лекції, семінари, лабораторні заняття, консультації; тренінги |
2 | Система оцінювання | Усні екзамени, заліки, есе, презентації, поточне оцінювання, комплексний екзамен |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність вирішувати складні завдання в професійній сфері діяльності; самостійно проводити наукові дослідження; орієнтуватися в поточній міжнародній ситуації; адаптуватися до змін міжнародного контексту, суспільних перетворень, інформаційного, культурного та мовного середовища.
2 Загальні компетентності
- Здатність працювати в міжнародному контексті (ЗК-1)
- Здатність навчатися та самонавчатися (ЗК-2)
- Здатність підтримувати міжкультурні комунікації (ЗК-3)
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК-4)
- Здатність знаходити, обробляти та аналізувати інформацію з різних джерел (ЗК-5)
- Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології (ЗК-6)
- Здатність адаптуватися та діяти в нових ситуаціях і впоратися з тиском (ЗК-7)
- Здатність розпізнавати, ставити і вирішувати проблеми (ЗК-8)
- Здатність приймати обґрунтовані рішення (ЗК-9)
- Уміння мотивувати людей і досягати спільних цілей (ЗК-10)
- Можливість взяти на себе ініціативу та зміцнювати дух підприємництва і допитливості (ЗК-11)
- Здатність оцінювати і підтримувати якість роботи (ЗК-12)
- Здатність діяти з соціальною відповідальністю і громадянською свідомістю (ЗК-13)
- Знання і розуміння предметної області та розуміння професії (ЗК-14)
- Здатність до фахового спілкування з непрофесіоналами у галузі (ЗК-15)
- Здатність до розроблення та управління проектами (ЗК-16)
- Здатність взаємодіяти з іншими людьми в конструктивному ключі, навіть при вирішенні складних питань (ЗК-17)
3 Фахові компетентності
- Уявлення про поняття та процедури медіації в умовах врегулювання конфліктів (СК-1)
- Розумінні сучасних підходів у дослідженні війни та миру (СК-2)
- Здатність до використання інструментів у врегулюванні конфліктів в різних типах суспільств (СК-3)
- Володіння методами наукового аналізу у сфері міжнародних комунікацій та врегулюванні конфліктів (СК-4)
- Здатність використовувати методи міжнародних досліджень в обраній професії (СК-5)
- Навички використання програмних засобів і навички роботи в комп’ютерних мережах, уміння створювати бази даних і використовувати інтернет-ресурси (СК-6)
- Уміння вести дискусію та викладати основи міжнародних комунікацій та конфліктного врегулювання (СК-7)
- Знання законодавства України в галузі медіації та врегулюванні конфліктів (СК-8)
- Вміння збирати, систематизувати, узагальнювати інформацію, формувати власні погляди на події, які відбуваються в країні та в світі (СК-9)
- Володіння навичками моделювання ситуацій у міжнародних відносинах (СК-10)
- Здатність виконувати обов’язки представників миротворчих місій (СК-11)
- Здатність до використання підходів та принципів планування у постконфліктній стабілізації (СК-12)
- Вміння формувати обґрунтовані пропозиції та рекомендації щодо їх впровадження у професійній діяльності (СК-13)
- Здатність приймати рішення в умовах конфлікту (СК-14)
- Вміння розподіляти завдання та організовувати роботу групи або декількох груп аналітиків з різних питань міжнародних відносин (СК-15)
- Здатність до ділових комунікацій у професійній сфері, знання основ ділового спілкування, навички роботи в команді (СК-16)
- Вміння виступати з лекціями, аналітичними доповідями та коментарями перед аудиторією (СК-17)
- Здатність до функціонального та оперативного використання знань іноземних мов та навичок перекладу у дослідженні міжнародних відносин та у практичній роботі (СК-18)
Програмні результати навчання
1. Знання
- Знання стану теоретичних досліджень війни та миру (ПРН-1)
- Знання методологічних підходів та методів дослідження війни та миру (ПРН-2)
- Знання способів врегулювання конфліктів (ПРН-3)
- Знання сутності процесів медіації та переговорного процесу у врегулюванні конфліктів (ПРН-4)
- Знання економічних та соціальних аспектів врегулювання конфліктів (ПРН-5)
- Знання про міжнародні комунікації, міжнародний інформаційний простір, інформаційне суспільство, інформаційну безпеку (ПРН-6)
- Використання методів суміжних наук в дослідженні конфлікту (ПРН-7)
- Складання алгоритму розв’язання міжнародних проблем (ПРН-8)
- Збір, обробка та аналіз інформації з різних джерел з використанням комунікаційних і інформаційних технологій (ПРН-9)
2. Уміння
- Розробка та управління проектами (ПРН-10)
- Проведення процедур медіації (ПРН-11)
- Виконання обов’язків представників миротворчих місій (ПРН-12)
- Організація та проведення самостійних наукових досліджень в галузі міжнародних та соціальних конфліктів з використанням сучасних наукових методів і підходів (ПРН-13)
- Прогнозування основних тенденцій розвитку міжнародних процесів, явищ, подій (ПРН-14)
- Використання підходів та принципів стратегічного планування в сфері професійної діяльності (ПРН-15)
- Створення моделей ухвалення рішень в галузі міжнародних відносин і зовнішньої політики держави (ПРН-16)
- Усний та письмовий переклад текстів професійного спрямування (ПРН-17)
3. Комунікації
- Спілкування іноземними мовами на професійному рівні (ПРН-18)
- Участь в процесі ухвалення рішень (ПРН-19)
- Підтримання високого рівня комунікації у вирішенні складних проблем (ПРН-20)
- Ділові комунікації у професійній сфері (ПРН-21)
4. Автономність і відповідальність
- Соціальна відповідальність і громадянська свідомість (ПРН-22)
- Формування обґрунтованих пропозицій та рекомендацій щодо їх впровадження у професійній діяльності (ПРН-23)
- Високий ступінь особистої зацікавленості у міжнародних подіях, ідентифікація основних загроз у сфері міжнародної безпеки і сприяння через професійну діяльність підтримці міжнародної безпеки й стабільності (ПРН-24)
- Здатність оцінювати виконану роботу та покращувати її якість (ПРН-25)