Освітня програма
Психологія
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Диплом бакалавра, одиничний, тривалість програми – 240 кредитів ЄКТС, термін навчання 3 р. 10 міс. |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2016 р., акредитована на 10 р.
Сертифікат про акредитацію: НД-II №0289324 від 21 серпня 2017 р.; термін дії сертифіката до 1 липня 2025 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (7 рівень, бакалаврський рівень),
Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Second cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 6) |
Мета програми
Поглиблення наукових уявлень про природу психіки, про методи та результати дослідження психічних явищ; розвиток здатності до застосування психологічних знань в умовах професійної діяльності
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Предметною областю програми є психологічні методи дослідження психічних явищ в процесі і стані, а також поведінки людини.
05 Соціальна та поведінкові науки 053 Психологія (Рsychology) Цикл загальної підготовки 96 кредитів ЄКТС, цикл професійної та практичної підготовки 144 кредити ЄКТС (40% : 60%) 053 Психологія |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Комбінація загальної та сепціальної програм зі спеціальності 053 «Психологія» («Рsychology») за освітньою програмою «Психологія» («Рsychology»). Програма дозволяє всебічно вивчити психічні явища людини за допомогою сучасних методів дослідження психіки.
Ключові слова: психіка, метод, метод дослідження, психічне явище, особистість. |
3 | Орієнтація програми | Освітньо-професійна, академічна.
Акцент робиться на здобутті знань та навичок з організації дослідження різноманітних психічних явищ людини, а також впливу на її поведінку на основі виявлених психологічних закономірностей. |
4 | Особливості програми | Проходження практики з застосуванням спеціального обладнання; іноземна мова викладання, поглиблене вивчення комп’ютерної техніки, сучасних інформаційних та комунікаційних технологій, що дозволяють досягати цілей навчання та професійного розвитку. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Бакалавр здатен виконувати професійну роботу за кодами ДК:
|
2 | Продовження освіти | Бакалавр може продовжувати освіту, опановуючи ступінь вищої освіти «магістр», а також підвищувати кваліфікацію. |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Основні стратегії та методи навчання: студентоцентроване, інтерактивне, проблемно-орієнтоване навчання, самонавчання.
Викладання проводиться у вигляді: лекцій, мультимедійних лекцій, інтерактивних лекцій, семінарів, практичних занять, лабораторних робот, самостійного навчання. |
2 | Система оцінювання | Усні та письмові екзамени, заліки, захист звіту з практики, тематичні дослідження, ессе, презентації, поточне оцінювання, захист курсових робіт. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері психології або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів психологічної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. ІК-1
2 Загальні компетентності
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК-1
- Здатність застосовувати набуті знання у практичних ситуаціях професійної діяльності. ЗК-2
- Знання та розуміння предметної області та специфіки професійної діяльності психолога. ЗК-3
- Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК-4
- Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК-5
- Здатність бути критичним і самокритичним. ЗК-6
- Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК-7
- Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК-8
- Навички міжособистісної взаємодії, здатність працювати в команді. ЗК-9
- Цінування та повага різноманітності та мультикультурності. ЗК-10
- Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК-11
- Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. ЗК-12
3 Фахові компетентності
- Знання категоріально-понятійного апарату психології. СК-1
- Вміння самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати психологічну інформацію з різних джерел. СК-2
- Здатність використовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій. СК-3
- Здатність самостійно планувати, організовувати та здійснювати психологічне дослідження. СК-4
- Здатність аналізувати та систематизувати одержані результати, формулювати аргументовані висновки та рекомендації. СК-5
- Уміння організовувати та надавати психологічну допомогу (індивідуальну та групову) Здатність здійснювати просвітницьку та психопрофілактичну роботу відповідно до запиту. СК-6
- Здатність усвідомлювати межі своєї компетентності та дотримуватися норм професійної етики. СК-7
- Здатність до особистісного та професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку. СК-8
- Навички міжособистісного спілкування та роботи в команді у процесі професійної діяльності. СК-9
- Уміння адаптуватися до нових ситуацій та здатність до професійної мобільності. СК-10
Програмні результати навчання
- Визначати, аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання. ПРН-1
- Демонструвати розуміння закономірностей та особливостей розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань. ПРН-2
- Ілюструвати прикладами закономірності та особливості функціонування та розвитку психічних явищ. ПРН-3
- Здійснювати пошук інформації з різних джерел для вирішення професійних завдань в т.ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. ПРН-4
- Здійснювати реферування наукових джерел, обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки. ПРН-5
- Самостійно обирати та застосовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій (тести, опитувальники, проективні методики тощо) психологічного дослідження та технології психологічної допомоги. ПРН-6
- Формулювати мету, завдання дослідження, володіти навичками збору первинного матеріалу, вміння дотримуватися процедури дослідження. ПРН-7
- Рефлексувати та критично оцінювати достовірність одержаних результатів психологічного дослідження, формулювати аргументовані висновки. ПРН-8
- Презентувати результати власних досліджень усно та письмово для поінформованої аудиторії, формулювати розгорнутий аналіз та тези досліджень. ПРН-9
- Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання. ПРН-10
- Формулювати думку логічно, доступно, дискутувати, обстоювати власну позицію, модифікувати висловлювання відповідно до культуральних особливостей співрозмовника. ПРН-11
- Складати та реалізовувати план консультативного процесу з урахуванням специфіки запиту та індивідуальних особливостей клієнта, встановлювати ефективність власних дій. ПРН-12
- Складати та реалізовувати програму психопрофілактичних та просвітницьких дій, заходів психологічної допомоги у формі лекцій, бесід, круглих столів, ігор, тренінгів, тощо, відповідно до запиту. ПРН-13
- Емпатійно взаємодіяти, вступати у комунікацію, бути зрозумілим, толерантно ставитися до осіб, що мають інші культуральні чи гендерно-вікові особливості. ПРН-14
- Демонструвати навички командної роботи у процесі вирішення фахових завдань.ПРН-15
- Демонструвати відповідальне ставлення до професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку. ПРН-16
- Знати та дотримуватися етичних принципів професійної діяльності психолога. ПРН-17
- Демонструвати соціально відповідальну та свідому поведінку, слідувати гуманістичним та демократичним цінностям. ПРН-18
- Розуміти важливість збереження здоров’я (власного й навколишніх) та за потреби визначати зміст запиту до супервізії. ПРН-19