Освітня програма
Право
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 240 кредитів ЄКТС, 3 р. 10 міс |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2016р., акредитована на 10 р. Сертифікат про акредитацію: НД-II №0277631 від 17 листопада 2015 р.; термін дії сертифіката до 1 липня 2025 р |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (6 рівень, перший бакалаврський рівень), Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QFEHEA (Firstcycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQFLLL (level 6) |
Мета програми
Формування наукових уявлень про природу психіки, про методи та результати дослідження психічних явищ; розвиток здатності до застосування психологічних знань в умовах професійної діяльності.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Соціальні науки, поведінкові науки (50 : 50) / Психологія |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Комбінована |
3 | Орієнтація програми | Академічна |
4 | Особливості програми | Проходження практики з застосуванням спеціального обладнання; поглиблене вивчення іноземної мови, комп’ютерної техніки, сучасних інформаційних та комунікаційних технологій, що дозволяють досягати цілей навчання та професійного розвитку. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування |
|
2 | Продовження освіти | Бакалавр може продовжувати освіту, опановуючи ступінь вищої освіти «магістр», а також підвищувати кваліфікацію |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Основні стратегії та методи навчання:студентоцентроване, інтерактивне, проблемно-орієнтоване навчання, самонавчання. Викладання проводиться у вигляді: лекцій, мультимедійних лекцій, інтерактивних лекцій, семінарів, практичних занять, лабораторних робот, самостійного навчання. |
2 | Система оцінювання | Усні та письмові екзамени, заліки, захист звіту з практики, тематичні дослідження, ессе, презентації, поточне оцінювання, захист курсових робіт, комплексний державний іспит. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері психології або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів психологічної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. ІК
2 Загальні компетентності
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК-В1
- Здатність застосовувати набуті знання у практичних ситуаціях професійної діяльності. ЗК-Н1
- Знання та розуміння предметної області та специфіки професійної діяльності психолога. ЗК-В2
- Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК-Н2
- Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК-Н3
- Здатність бути критичним і самокритичним. ЗК-В3
- Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК-Н4
- Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК-В4
- Навички міжособистісної взаємодії, здатність працювати в команді. ЗК-Н5
- Цінування та повага різноманітності та мультикультурності. ЗК-В5
- Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК-В6
- Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. ЗК-В7
3 Фахові компетентності
- Знання категоріально-понятійного апарату психології. ФК-В1
- Вміння самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати психологічну інформацію з різних джерел. ФК -В2
- Здатність використовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій. ФК-Н1
- Здатність самостійно планувати, організовувати та здійснювати психологічне дослідження. ФК-Н2
- Здатність аналізувати та систематизувати одержані результати, формулювати аргументовані висновки та рекомендації. ФК-Н3
- Уміння організовувати та надавати психологічну допомогу (індивідуальну та групову) Здатність здійснювати просвітницьку та психопрофілактичну роботу відповідно до запиту. ФК-Н4
- Здатність усвідомлювати межі своєї компетентності та дотримуватися норм професійної етики. ФК-В3
- Здатність до особистісного та професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку. ФК-В4
- Навички міжособистісного спілкування та роботи в команді у процесі професійної діяльності. ФК-Н5
- Уміння адаптуватися до нових ситуацій та здатність до професійної мобільності. ФК-В5
Програмні результати навчання
- Визначати, аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання. ПРН-В1
- Демонструвати розуміння закономірностей та особливостей розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань. ПРН-В2
- Ілюструвати прикладами закономірності та особливості функціонування та розвитку психічних явищ. ПРН-Н1
- Здійснювати пошук інформації з різних джерел для вирішення професійних завдань в т.ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. ПРН-Н2
- Здійснювати реферування наукових джерел, обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки. ПРН-Н3
- Самостійно обирати та застосовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій (тести, опитувальники, проективні методики тощо) психологічного дослідження та технології психологічної допомоги. ПРН-Н4
- Формулювати мету, завдання дослідження, володіти навичками збору первинного матеріалу, вміння дотримуватися процедури дослідження. ПРН-Н5
- Рефлексувати та критично оцінювати достовірність одержаних результатів психологічного дослідження, формулювати аргументовані висновки. ПРН-В3
- Презентувати результати власних досліджень усно та письмово для поінформованої аудиторії, формулювати розгорнутий аналіз та тези досліджень. ПРН-Н6
- Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання. ПРН-В4
- Формулювати думку логічно, доступно, дискутувати, обстоювати власну позицію, модифікувати висловлювання відповідно до культуральних особливостей співрозмовника. ПРН-В5
- Складати та реалізовувати план консультативного процесу з урахуванням специфіки запиту та індивідуальних особливостей клієнта, встановлювати ефективність власних дій. ПРН-Н7
- Складати та реалізовувати програму психопрофілактичних та просвітницьких дій, заходів психологічної допомоги у формі лекцій, бесід, круглих столів, ігор, тренінгів, тощо, відповідно до запиту. ПРН-Н8
- Емпатійно взаємодіяти, вступати у комунікацію, бути зрозумілим, толерантно ставитися до осіб, що мають інші культуральні чи гендерно-вікові особливості. ПРН-В6
- Демонструвати навички командної роботи у процесі вирішення фахових завдань.ПРН-Н9
- Демонструвати відповідальне ставлення до професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку. ПРН-В7
- Знати та дотримуватися етичних принципів професійної діяльності психолога. ПРН-Н10
- Демонструвати соціально відповідальну та свідому поведінку, слідувати гуманістичним та демократичним цінностям. ПРН-В8
- Розуміти важливість збереження здоров’я (власного й навколишніх) та за потреби визначати зміст запиту до супервізії. ПРН-В9